Waarom lukt het Google en Amazon wèl?

De media staat er bol van; verzuim is ongekend hoog, net als je personeelsverloop. Of je medewerkers willen niet terug naar kantoor, of de sfeer is verre van optimaal.

 Misschien mis je creativiteit in de vergaderingen, of laat de productiviteit te wensen over. Of nog zo’n mooi woord: presenteïsme; ‘ik ben er wel fysiek, maar er komt eigenlijk weinig uit mijn handen’.

 Jij dacht dat zo’n kantoortuin iedereen lekker bij elkaar zou brengen (NOT!), of dat de lunchroom/kantine echt niet belangrijk is voor je personeel; ze zitten er toch nooit (waarom zou dat nou zijn?!).

 Je klanten komen liever niet bij jou op kantoor.

 Of nog erger; je restaurant- of hotelgasten zitten liever bij de concurrent een deur verderop!

 Met een decennium horeca ervaring op zak, en ruim 17 jaar in allerhande kantooromgevingen te hebben gewerkt in binnen- en buitenland, weet ik een beetje waar ik het over heb…. En anders weten Google en Amazon het wel.

 Ja, jouw horeca- en bedrijfsinterieur zijn wel degelijk van invloed op het gedrag en de productiviteit van jouw medewerkers, de beleving van jouw gasten, en dus ook jouw omzetcijfers! Hoog tijd daar een positieve draai aan te geven zoals bijvoorbeeld Google, Amazon, Apple en Booking je voor gingen.

 Biophilic design gaat jou daar bij helpen, zoals het Google en Amazon ook helpt. De ándere manier van interieurs ontwerpen, waarbij de focus ligt op het gevoel van welzijn van jouw medewerkers en jouw gasten. En dat merk je in je omzet.

 En nee, dat hoeft helemaal geen fortuin te kosten!
 Want niet alles hoeft meteen op de schop. Wat dacht je van alleen die kantine aanpakken? Of misschien eerst de vergaderzalen zodat er in ieder geval weer wat creativiteit gaat vloeien bij een teamoverleg? Zolang je net als Google en Amazon biophilic design maar omarmt in jouw bedrijfsinterieur.